Wniosek powinien zawierać co najmniej:
Miejski Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy dopiero po wyczerpaniu przez konsumenta drogi postępowania reklamacyjnego.
Prosimy o podanie we wniosku dodatkowo danych kontaktowych numer telefonu, adres poczty elektronicznej).
Wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej będzie uważany za jedyny adres do korespondencji elektronicznej urzędu z konsumentem.
Do wniosku powinny być załączone kopie (skany) dokumentów potwierdzających okoliczności faktyczne opisane we wniosku.
Wniosek powinien być podpisany przez wnoszącego (własnoręcznym podpisem).
Wniosek musi być sporządzony w języku polskim.
W przypadku załączników obcojęzycznych konieczne jest ich wiarygodne tłumaczenie (nie jest konieczne tłumaczenie przysięgłe, wystarczające jest dołączenie do tłumaczenia oświadczenia wnioskodawcy, że tłumaczenie odpowiada treścią tekstowi w języku oryginalnym).
Wniosek może być złożony:
Wniosek w sprawach o ochronę praw indywidualnych konsumentów jest wolny od opłat.
Wnioski nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu pozostawione będą bez rozpoznania.
Miejski Rzecznik Konsumentów rozpatruje wnioski bez zbędnej zwłoki, ale w kolejności wpływu.
Okres oczekiwania na odpowiedź bądź podjęcie przez rzecznika działań zależy także od charakteru (w tym stopnia skomplikowania) sprawy.
Miejski Rzecznik Konsumentów nie występuje do przedsiębiorców w sprawach, w których wnioskodawca korzysta z pomocy profesjonalnego pełnomocnika (radcy prawnego, adwokata) chyba, że zachodzą szczególne okoliczności uzasadniające podjęcie działań.
Dane osobowe zawarte we wniosku będą przetwarzane w Urzędzie m.st. Warszawy w celu wypełnienia obowiązków prawnych, w szczególności w celu zapewnienia przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów pomocy w sprawie o ochronę praw konsumenta.
Szczegółowa informacja o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się poniżej.
----------------------------------------------------------------------------------
Miejski Rzecznik Konsumentów udziela pomocy: